تورم مسکن قصه جداگانه دارد
نوشته شده توسط : کافه گلدون

آخرین اخبار از قیمت مسکن

تورم مسکن قصه جداگانه دارد

 

 

اقتصاددانان انتظار دارند که تورم مسکن قبل از آغاز فصل سرد در ماه‌های آینده بیشتر تقویت شود، اما مطمئن نیستند که چه زمانی تسکین خواهد یافت. این چالش دیگری را برای فدرال رزرو ایجاد می‌کند، چرا که نرخ بهره را برای کاهش فشار قیمت‌ها افزایش خواهد داد.

 

بر اساس شاخص قیمت مصرف کننده وزارت کار، تورم کلی سالانه از ۸.۵ درصد در ماه جولای به ۸.۳ درصد در ماه آگوست کاهش یافت. این کاهش قیمت‌ها نسبت به ماه قبل را در اقلامی مانند بنزین، بلیت هواپیما و خودروهای دست دوم و افزایش قیمت کمتر در سایر دسته‌ها مانند خواروبار منعکس می‌کند.

مسکن اما داده پرت بود. هزینه‌های سرپناه نه تنها روند افزایشی دارند، بلکه سرعت افزایش هم فزاینده است و سهم فزاینده‌ای از نرخ تورم کلی را به خود اختصاص می‌دهند – حدود ۲۵ درصد از نرخ ماه آگوست که بالاتر از حدود ۲۰ درصد در ماه فوریه است.

 
 

هزینه‌های سرپناه – که عمدتا شامل اجاره‌ها و معیاری از قیمت‌های خانه است که به عنوان اجاره معادل مالکان شناخته می‌شود – در ماه آگوست نسبت به ماه قبل ۰.۷درصد افزایش یافت، در حالی که در ماه جولای ۰.۵درصد افزایش داشت. این ارقام در ماه آگوست نسبت به سال قبل ۶.۲ درصد افزایش داشت در حالی که رقم سالانه در ماه جولای ۵.۷درصد بود.





:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: